reklama

Aké jednoduché je radovať sa ...

Starám sa o dvoch krásnych psíkov. Rasa springer spaniel, päť ročná sučka Polly, krásna, elegantná slečinka, rozmaznaná síce, ale to nemení nič na tom, že každý ju proste miluje. Monty – bude mať v januári rok, je to úplný dementík niekedy, zameraný vo svojom živote len na jedno - naháňanie tieňov, odrazov svetla a pary. Tak s týmito kámošmi trávim niekedy celé dni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Chodievame do parku. Nonsuch Park je jedna obrovská lúka, kde chodievame každý deň vykakať sa a zhodiť nejaké kilá. Samozrejme ja nie. Psy áno. :) Každý máme svoju vášeň. Takisto aj Polly. Keď je doma, správa sa väčšinou ako dospeláčka. Už nevyvádza hlúposti ako Monty a tvári sa naozaj seriózne. Ale akonáhle prídeme do parku, stáva sa z nej opäť malé šteniatko, ktoré najviac na svete miluje svoju tenisovú loptičku. Samozrejme, nie je to jediná lopta na svete, keďže za svoj život Polly už toľko lôpt zničila, pripadne stratila, majitelia kupujú stále nové a nové lopty. Pollyna hra spočíva v tom, že najprv behá a behá ako o život s loptou v papuli a potom ju položí na zem predo mňa. Ja sa snažím loptu odkopnúť, ale skôr ako sa stihnem pohnúť, Polly mi loptu uchmatne. Takto to pokračuje ďalej. Niekedy loptu nechá tak a ja môžem využiť šancu a hodiť jej ju nech si trocha zabehá, ale to sú asi 4 prípady z desiatich. Keď som prvý krát videla túto jej hru, čumela som ako puk. Aký to ma význam dávať mi loptu pred nohy, keď nakoniec si ju aj tak sama zoberie ?? Ale odpoveď je len v jej hlave a nikdy sa to nedozviem. Jedine keby tak začala rozprávať. Ale to radšej nie:) 
Tak využívam svoje šance, hádžem jej loptu, hádžem, znovu mi ju dáva pred nohy. Tentokrát je ale rýchlejšia a znovu mi ju uchmatne. Beštia jedna :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poďme k Montymu. Ako som spomínala, Monty je zaťažený na všetko nehmotné čo sa hýbe. Najväčšiu radosť mu spraví slnko. Prečo? Lebo vytvára tiene predsa! Predstavte si psa, ktorý naháňa môj tieň, keď kráčam, tieň mojich rúk keď nimi mávam a dokonca aj svoj vlastný tieň. Ide sa zblázniť, lebo podla mňa nechápe, o čo tu vlastne ide. Nechápe tieň. Keď tieň postojí, snaží sa ho chytiť a prednými labami naňho útočí a skáče po ňom. Šibnutý. Tak len šteká a šteká a ľudia sa po ňom pozerajú, a nechápu, čo ho trápi:) Väčšina normálnych psov naháňa vrany lietajúce po parku. Niekedy aj Monty pospevujúc si „I believe I can flyyyy, I believe I can touch the skyyyyy … no predstava úžasná. Ale táto situácia nastáva len vtedy, keď nesvieti slnko. Inokedy sú Montymu vtáky ukradnuté a jediné čo ho zaujíma sú ich tiene. No chudiatko, zase je na love neúspešný. A ľudia okolo znovu len pozerajú, či má ten psík nejakú mozgovú poruchu. Nie, nemá, to je len náš Monty. Trošku retardovaný:)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práve dnes som si všimla, že Polly vyzerá ako vrtuľník. Zvláštna predstava, že? No ale naozaj! Bežala priamo ku mne s loptičkou v papuľke, s úsmevom na tvári, chvost sa jej mykal z jednej strany na druhu. A keďže bežala, zadok jej naskakoval, takže chvost jej behal nielen zo strany na stranu, ale aj hore a dole. Takže robil ako keby kruhy. Ako vrtuľa. Preto vrtuľník. No skoro som odpadla:) 
Ale Monty je svojim behom tiež neobyčajný. V parku sme niekedy hodinu, hodinu a pol a Monty sa nezastaví. Jeho zadné nohy sú pri behu neuveriteľné. Predstavte si býka na býčích zápasoch alebo divokého koňa, ktorý vyhadzuje jazdca zo sedla. Zadné nohy kopú do vzduchu do všetkých možných strán. To je Montyho štýl behania. Nikdy v živote som také niečo nevidela. Je ťažké urobiť dobrú fotku Montyho v parku. Nejaký pokus bol a foto prikladam nizsie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšia vec je neskutočná špina. Keď Monty nenaháňa tiene, musí skúsiť každú špinavú mláku. Takisto ho fascinuje aj odraz svetla vo vode, takže má čo loviť. Keďže teraz dosť prší, mlák je neúrekom a blata ešte viac. A Monty je v siedmo nebi. Skáče všade, kde je to mokré a špinavé a tak potom aj vyzerá. Polly sa o mláky veľmi nezaujíma, tá ma siedme nebo so svojou loptou, ale keď na nejakú mláku natrafí, decentne si ide omočiť členky a ide ďalej. Ale aj napriek tomu, že sa do mláky nehodí celá, špinavá je hneď. Takže z krásnych bielych hafanov sa v momente stávajú zmoknuté čierne strašidlá. Niekedy sa naozaj hanbím keď vidím, že okoloidúci pánkovia majú krásnych čistých psíkov (nechápem, ako to robia) a bud zhrozene zazerajú alebo sa posmešne chichúňajú na mojich špinavších úbožiatkach. Ale nevadí. Hrdo si kráčame ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže takto nejako vyzerajú naše jesenno-zimné prechádzky v parku. Aj keď občas sa mi nechce, ale pohyb nikdy nezaškodi, pustím si dobrú muziku a pospevujem si. Nonsuch Park je obrovský a má tú výhodu, že aj keď je tam možno stovka ľudí, nie často sa navzájom stretávame. Preto vždy keď viem, že nikto nie je nablízku, na plne ústa si zabékam nejakú tú pesničku. A to tiež niekedy pomáha k lepšej nálade:) Aj keď falošne, ale veď ma nikto nepočuje. Len Polly a Monty, a keďže odo mňa ešte neutiekli, asi to nie je až také zlé :)

Hana Belanova

Hana Belanova

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu